Autoři
Spolek pro léčebnou pedagogiku a sociální terapii
Margita Abrmanová
Andreas Albert
Eberhard Bachmann
Veronika Bártová
Uwe Battenberg
Anina Bielser
Tomáš Boněk
Petr Boněk
Jürg Buess
Madhusudan Das
Markéta Dolistová a Martin Vedral
Bernhard Eyb
Kateřina Gavlasová
Milica Gédéonová
Eva Heyd
Marie Luisa Hlobilová
akad. arch. Oldřich Hozman
Marie Hozmanová
Martina Chmelová
Bohumil Josef Jerie
Zuzana Jungmanová
Petra Kameníčková
Tereza Kašťáková
Klub křesťanských výtvarníků
Lenka Kocierzová
Markéta Kotková
Helena Krotká a Tereza Karolina Mílová
Sü Kuo-fu a žáci
Klára Moseman a Pavel Brodecký
Ondřej Němeček
Libor Nosek
Tets Ohnari
Brigitte Peschel
Robert Petr
Jan Pfeiffer
Jan Pfeiffer a Aleš Čermák
ak. mal. Michaela Poková
Josef Prinke
akad. mal. Dana Puchnarová
Bc. Ada Rosin a její studenti
Iveta Sadecká
Lada Stará
Jaroslav Šetelík, Dimitrij Šetelík, Bohumila Horáková, Jaroslava Šetelíková, David Webr
Pavel Ševčík
Daniel Šperl
Kateřina Špilarová-Hlavatá a Kristina Hlavatá
akad. mal. Jitka Štenclová
Helena Tattermuschová a Marie Janoušová
ak. mal. Eva Vejražková
Daniela Votavová
Eva Wiese
Jiří Winter Neprakta
Jiří Winter-Neprakta a Alena Dostálová
Marie Zemenová
Margita Abrmanová
Andreas Albert
Eberhard Bachmann
Veronika Bártová
Uwe Battenberg
Anina Bielser
Tomáš Boněk
Petr Boněk
Jürg Buess
Madhusudan Das
Markéta Dolistová a Martin Vedral
Bernhard Eyb
Kateřina Gavlasová
Milica Gédéonová
Eva Heyd
Marie Luisa Hlobilová
akad. arch. Oldřich Hozman
Marie Hozmanová
Martina Chmelová
Bohumil Josef Jerie
Zuzana Jungmanová
Petra Kameníčková
Tereza Kašťáková
Klub křesťanských výtvarníků
Lenka Kocierzová
Markéta Kotková
Helena Krotká a Tereza Karolina Mílová
Sü Kuo-fu a žáci
Klára Moseman a Pavel Brodecký
Ondřej Němeček
Libor Nosek
Tets Ohnari
Brigitte Peschel
Robert Petr
Jan Pfeiffer
Jan Pfeiffer a Aleš Čermák
ak. mal. Michaela Poková
Josef Prinke
akad. mal. Dana Puchnarová
Bc. Ada Rosin a její studenti
Iveta Sadecká
Lada Stará
Jaroslav Šetelík, Dimitrij Šetelík, Bohumila Horáková, Jaroslava Šetelíková, David Webr
Pavel Ševčík
Daniel Šperl
Kateřina Špilarová-Hlavatá a Kristina Hlavatá
akad. mal. Jitka Štenclová
Helena Tattermuschová a Marie Janoušová
ak. mal. Eva Vejražková
Daniela Votavová
Eva Wiese
Jiří Winter Neprakta
Jiří Winter-Neprakta a Alena Dostálová
Marie Zemenová
akad. arch. Oldřich Hozman
Architekt Oldřich Hozman se narodil 7. září 1964 v Praze. Díky svojí matce a otci byl veden k umění a řemeslu. Matka Marie Hozmanová je výtvarnice a pracovala celý život jako návrhářka hraček a dětských hřišť. Věnovala se také umělecké terapii s dětmi. Otec Oldřich Hozman byl strojvedoucí a později pracoval jako truhlář. Věnoval se také umělecké fotografii. Když bylo jejich synovi 7 let, zapsali ho do umělecké školy, kde se vzdělával ve výtvarných oborech (kreslení, malování, modelování, kovotepectví a práce se dřevem). Docházel tam během školní docházky (1970–1979) a pomohlo mu to připravit se na talentové přijímací zkoušky na odbornou uměleckoprůmyslovou střední školu, obor tvorba interierů a nábytku.
Během studia na odborné střední škole se rozhodl stát se architektem a připravil se na talentové přijímací zkoušky na Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze. V letech 1983–1989 vystudoval na VŠUP obor architektura a tvorba interiérů a nábytku. Studium zakončil diplomovou prací na téma Design nábytku z ohýbaného lamelovaného dřeva. Na této práci začal pracovat na přelomu let 1988 a 1989 během stipendijního pobytu ve Finsku na University of industrial Arts v Helsinkách. Po ukončení vysoké školy architektury byl devět měsíců na povinné vojenské službě.
V roce 1990 se mu narodil syn Filip, se kterým dodnes úzce spolupracuje při navrhování staveb a nábytku.
Architekt Oldřich Hozman pracuje a tvoří jako svobodný architekt a umělec. V roce 1992 se stal členem České komory architektů.
V roce 1996 založil svůj vlastní ateliér Studio Arc. Ve své tvorbě se věnuje navrhování ekologických staveb z přírodních stavebních materiálů. V letech 1996–2004 studoval u různých mezinárodních učitelů principy feng shui (Roger Green) a jemné energie krajiny (například s Marko Pogačnikem). Od roku 2008 do roku 2010 studoval soukromě pohybové umění eurythmie, tvořivou řeč a zpěv a začal se hlouběji zajímat o myšlenky anthroposofie. Během let 2007 až 2012 se účastnil studijních seminářů na téma organické architektury v Dornachu a poznával principy umělecké a architektonické tvorby Rudolfa Steinera. Mezi roky 2009 až 2015 studoval a pořádal umělecké semináře goetheanistického modelování a řezbářství pod vedením Jany Koen. Mezi zájmy architekta Oldřicha Hozmana patří otázky, jak působí architektura na zdraví člověka a jaký vliv má člověk na zdraví Země při utváření prostředí. Proto si dále rozšiřoval svoje vzdělání a v letech 2011 až 2013 studoval soukromou školu „Lebensgestaltung aus den Wesen der Anthroposophie“ s Jörgem Schröderem. Od roku 2009 po dobu 7 let také navštěvoval týdenní letní konference IPMT (International post medical training) orientačního studia anthroposoficky rozšířené medicíny a terapie v Českém Krumlově. Jeho pokračující zájem o otázky zdraví člověka jej přiměl k prohlubujícímu studiu „Školy Rafael“ v Bratislavě, anthroposofické umělecké terapie pod vedením Jany Koen a dalších lektorů. Tuto školu studoval v letech 2012–2016.
V současné době se věnuje kromě návrhů běžných staveb návrhům waldorfských škol a alternativně orientovaných mateřských školek. Zajímá ho také práce pro biodynamické farmy nebo projekty pro služby sociální péče, návrhy zdravotnických zařízení, nemocnic a chráněných dílen. Jeho specializací je tak zvaný konsenzuální design, kdy klienty osobně zapojuje do tvořivých procesů při vzniku architektonických návrhů. Doprovází je a nechává je například vznikající dílo modelovat nebo malovat. Pracuje tak s duševním potenciálem zadavatele a snaží se rozvíjet úroveň Já (organizace Já) jednotlivců i skupin, které se na něj obracejí.
www.arc.cz
Během studia na odborné střední škole se rozhodl stát se architektem a připravil se na talentové přijímací zkoušky na Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze. V letech 1983–1989 vystudoval na VŠUP obor architektura a tvorba interiérů a nábytku. Studium zakončil diplomovou prací na téma Design nábytku z ohýbaného lamelovaného dřeva. Na této práci začal pracovat na přelomu let 1988 a 1989 během stipendijního pobytu ve Finsku na University of industrial Arts v Helsinkách. Po ukončení vysoké školy architektury byl devět měsíců na povinné vojenské službě.
V roce 1990 se mu narodil syn Filip, se kterým dodnes úzce spolupracuje při navrhování staveb a nábytku.
Architekt Oldřich Hozman pracuje a tvoří jako svobodný architekt a umělec. V roce 1992 se stal členem České komory architektů.
V roce 1996 založil svůj vlastní ateliér Studio Arc. Ve své tvorbě se věnuje navrhování ekologických staveb z přírodních stavebních materiálů. V letech 1996–2004 studoval u různých mezinárodních učitelů principy feng shui (Roger Green) a jemné energie krajiny (například s Marko Pogačnikem). Od roku 2008 do roku 2010 studoval soukromě pohybové umění eurythmie, tvořivou řeč a zpěv a začal se hlouběji zajímat o myšlenky anthroposofie. Během let 2007 až 2012 se účastnil studijních seminářů na téma organické architektury v Dornachu a poznával principy umělecké a architektonické tvorby Rudolfa Steinera. Mezi roky 2009 až 2015 studoval a pořádal umělecké semináře goetheanistického modelování a řezbářství pod vedením Jany Koen. Mezi zájmy architekta Oldřicha Hozmana patří otázky, jak působí architektura na zdraví člověka a jaký vliv má člověk na zdraví Země při utváření prostředí. Proto si dále rozšiřoval svoje vzdělání a v letech 2011 až 2013 studoval soukromou školu „Lebensgestaltung aus den Wesen der Anthroposophie“ s Jörgem Schröderem. Od roku 2009 po dobu 7 let také navštěvoval týdenní letní konference IPMT (International post medical training) orientačního studia anthroposoficky rozšířené medicíny a terapie v Českém Krumlově. Jeho pokračující zájem o otázky zdraví člověka jej přiměl k prohlubujícímu studiu „Školy Rafael“ v Bratislavě, anthroposofické umělecké terapie pod vedením Jany Koen a dalších lektorů. Tuto školu studoval v letech 2012–2016.
V současné době se věnuje kromě návrhů běžných staveb návrhům waldorfských škol a alternativně orientovaných mateřských školek. Zajímá ho také práce pro biodynamické farmy nebo projekty pro služby sociální péče, návrhy zdravotnických zařízení, nemocnic a chráněných dílen. Jeho specializací je tak zvaný konsenzuální design, kdy klienty osobně zapojuje do tvořivých procesů při vzniku architektonických návrhů. Doprovází je a nechává je například vznikající dílo modelovat nebo malovat. Pracuje tak s duševním potenciálem zadavatele a snaží se rozvíjet úroveň Já (organizace Já) jednotlivců i skupin, které se na něj obracejí.
www.arc.cz
Výstavy:
Organická architektura